Třídy mechů a jejich základní taktiky

atlas

Jelikož se spousta věcí co týden mění, je těžké vymyslet nějaké téma trvalejšího rázu. Aby to tu však nevypadalo jako po útoku zombies pokusím se alespoň shrnout základní taktiky a upřesnění rolí pro jednotlivé třídy mechů. Toto je jeden ze základních kamenů hry a věřím že zůstane nezměněn, protože to by pak byla trošku mechokalypsa.

Lehcí mechové

Slouží na bojištích v Inner Sphere jako průzkumníci a také jako jednotka rychlého nasazení. Ať již chcete, nebo ne, budete mít vždy ve hře toho nejrychlejšího a nejobratnějšího mecha. Proto by jste měli být zrakovými a sluchovými orgány vašeho týmu. Přeci nechcete, aby váš tým skončil jako ty kačenky na pouťové střelnici. Tipy pro taktiku lehkých mechů se dají shrnout do těchto bodů.

Průzkum

Měli by jste se pohybovat před vašim týmem a sdělovat mu co vidíte. S partou na teamspeaku je to jednoduché. V druhém případě nezbývá, než se na vteřinku schovat a napsat to do chatu. Mějte na paměti, že nehrajete roli sebevraha. Snažte se hrát chytře a přežít. Mrtvý scout je jaksi žádný scout. Důležité je také možné cíle zaměřovat pomocí klávesy R. Tím zviditelníte cíl i pro ty vzadu. Nechť LRM déšť započne.

Rychlá reakce

Protože jste nejrychlejší, jsou operace vyžadující rychlý zásah na vás.  Řve-li například váš Atlas něco ve stylu “Sundejte to ze mě!”, nebo někdo začíná zabírat vaši bázi, vy jste jediní, kdo s těmito problémy něco dokáže udělat. Ostatní nedokážou zasáhnout tak rychle, jako vy. Co jste měli rozdělané, vám musí odpadnout od rukou (asi stejně jako na začátku polední pauzy) a měli by jste se novému problému hned věnovat.

NARC/TAG

Pokud tyto věci používáte, používejte je s rozumem. Neoznačujete rychlého mecha, když je možné označit něco mnohem většího. Lehcí mechové se vám snadno dostanou ze zaměření, nebo se odbzučí někam schovat. Optimální cíle jsou pomalí mechové, či nukeři, kteří by dokázali z blízka vašemu týmu pořádně zatopit. Příkladem, kolem mechů, jako je Atlas, nebo Stalker, dokážete kroužit téměř do nekonečna a jsou velmi hodnotným cílem. Vyjímkou může být situace, kdy je váš LRM support v dosahu 200-300m. V této situaci i seberychlejší označený mech málokdy stihne uniknout.

Připomínám snažte se dělat průzkum a označování cílů s rozumem. Pokud vidíte, že jdou téměř všichni nepřátelé společně, stáhněte se a pokuste se najít odpadlíka. Kdyby jste nyní naletěli mezi všechny, tak je to sebevražda.

Medium třída

Zástupci této třídy již dokáží uštědřit hezkou vypalovačku, ale neustojí tolik poškození, jako jejich těžší kolegové. Jsou ještě relativné rychlí, dokáží se rychle otáčet a přesně mířit. V taktice “udeř a uteč” přímo excelují.

Společně s lehkými mechy jste rychlonožky vašeho týmu. Nenápadně proniknout do potřebné lokace, nebo zachránit bázi před obsazením je úkol přímo pro vás. V situacích kdy je potřeba zabojovat sám, si jistě povedete lépe a rychleji nepřítele sundáte, než lehcí mechové. Pokud přitom cíl udržíte zaměřený, mohou se vyřádit i raketometčíci. To ovšem neznamená, že máte všude chodit sami.

Špatným nápadem je útočit na těžšího mecha zepředu, nebo se před ním dokonce přehřát. Snažte se co nejrychleji dostat z dosahu jejich smrtonosných zbraní a hlavně se v jejich blízkosti nikdy nezastavujte. Pokud už se něco podobného stane, skuste mu alespoň nastavit do rány svou nejméně důležitou část.

Jak jsem již říkal, máte poměrně velkou palebnou sílu. Pokuste se ji použít na nejvíce poškozená, nebo nejzranitelnější místa nepřítele. To vám umožní nadělat protivníkovi pekelné škody.

Při bitvě ve skupině se držte za těžšími kolegy. Poslouží vám jako štít a vy mezitím můžete v klidu ohlodávat nepřátelské mechy. Snažte se vždy útočit na stejný cíl, jako ti před vámi. Při této taktice si připíšete na své konto spoustu asistů a tím i dost peněz.

Těžká třída

Třída těžkých robotů je pořádně namixovaná a mechové v ní jsou si podobní asi jako vodka a víno. S každým mechem z této třídy musíme uplatnit rozdílný styl hraní. Proto si v krátkosti povíme něco o každém z nich.

Dragon a styl hraní s ním je podobný jako u středních mechů. Není tak obrněný jako assault mech, ale umí se pohybovat dostatečně rychle, aby se dokázal udržet nalepený na cíli a sundat jej. I když jeho palebný potencionál může být větší, než si dokážeme představit, stává se, že souboj jeden na jednoho s assault mechem pro něj nedopadne dobře. Proto se musíme naučit znát své limity a raději se stáhnout do bezpečí kde v klidu nabereme síly pro další útok.

To s Catapultem budete asi v převážné většině případů postávat někde vzadu a metat proti nepříteli dalekonosné projektily všeho druhu. Je to totiž jeho primární specializace. Ztrácí výhodu rychlosti a pancéřování je také nic moc. Jediná vyjímka může být verze A1 vybavená 6x SRM6 nosiči. U tohoto buildu spoléháme na palebnou sílu a s ní spojený fakt, že můžeme vyřadit nepřítele z boje mnohem dříve, než on nás.

Hodně variabilní je Cataphract, můžeme s ním jít nepříteli zatopit do prvních linií, nebo pomáhat svému týmu pěkně z dálky. Tento mech se svou specifikací nejvíce podobá assult mechům. Je nejpomalejší z těžké třídy, avšak jeho palebá síla je smrtící.

Assault třída

Jsou to monstrózní obludy terorizující bojiště. Možnost výběru jejich výzbroje je téměř neomezená. Sejně tak, jako role, kterou mohou zastávat. Pancířem se na nich rozhodně nešetřilo. Na druhou stranu jsou velkým, neohrabaným a pomalým snadným cílem.

Mechové z této třídy disponují takovou palebnou silou, o které se ostatním může jen zdát. Také dost vydrží. Proto se stáváte primárním cílem většiny nepřátelských týmů. Z tohoto důvodu dbejte na to, aby jste měli, pokud možno, po ruce nějaké krytí. Na otevřené pláni si do vás vystřelí snadno každý a přece jen nejste nesmrtelní. Případná ztráta jedné z největší palebné síly zabolí celý váš tým.

Jelikož máte stroj určený pro bitvu v první linii, počítejte, že se za vámi budou schovávat spoluhráči v lehčích robotech a snažte se jim co nejméně vstupovat do palebné linie. Jistě nechcete skončit s gaus nábojem zakouslým v zadku.

I když se pohybujete pomalu, snažte se nezašlápnout menší mechy z vašeho týmu. Ono se to nezdá, ale bolí to. Proto po očku sledujte co se kolem vás děje. Nepřátelským mechem projděte klidně dvakrát :)

Používejte ty nejtěžší možné zbraně co se na mecha vejdou. Assult mechové jsou stavěni právě na to. Lehké a medium zbraně přenechejte ostatním. Ti jich mají více než dost.

Vybírejte si vždy ten snadnější cíl. Nemá cenu honit lehkého mecha. Nemáte šanci. Za tu dobu raději vyřaďte pár nějakých těžších.

Nesnažte si hrát na průzkumníka. Od toho jsou tu ostatní. Když totiž někoho objevíte, nemáte dostatečnou rychlost na ústup.

Ještě přidám jeden tip týkající se XL reaktorů. I když umožňují narvat mecha ještě těžšími zbraněmi, než normálně, musíte pak dávat velmi velký pozor na své ramena. Kritický zásah do nich totiž znamená vaši smrt.

Nyní již děkuji za pozornost. Máte li nějaké další tipy, napište je do komentářů. Uvidíme se na bojišti.

2 Odpovědí k Třídy mechů a jejich základní taktiky

  1. Kedaro says:

    Díky za užitečné informace

  2. CursedSlayer says:

    Jen oprava ke konci.
    U XL motorů vám nesmí zničit boční torzo. Kritický zásah do něj samozřejmě dostat můžete. Dále XL motor zabírá 3 critické sloty v každém tom bočním torzu a tudíž se může stát, že Vám XL motor naopak neumožní osadit mecha tou vaší vyvolenou smrtozbraní.

    K Light mechům:
    O to víc vše platí, když máte ECM a například kombinaci s TAG+Beagle+Sensor Extension module (pokud možno tier 2). Sami moc neuděláte, ale pokud se někam schováte a na kilometr začnete zaměřovat nepřítele pro připravené LRM boaty, je to celkem zábava se na to dívat.
    Stalo se, že jsem takto dopomohl na Caustic Valley zlikvidovat 4-5 v hloučku stojících assault/heavy mechů pod ECM, kteří si nevšimli že je taguju, jelikož jsem měl ECM, tak mě jejich automatika nezaměřila a bez toho si mě prostě nevšimli (stál jsem na místě jako přikovanej a modlil se ke všem rohatejm). Jenom stáli a nechápali odkud se berou ty mraky LRM.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>