Nový patch. Nová naděje!

mech_art_m

Po minulém vcelku dost negativním článku je tu zase jeden celkem pozitivní. PGI/Pirranha udělali po dvou letech snad první větší patch, který nic (edit: oprava, trial mechové jsou už totálně zamícháni mezi vaše koupené mechy)  nerozbil a naopak hodně věcí spravil, doladil a ač nemohu v mé časové tísni mluvit za sebe, dle ohlasů od české MWO komunity opravdu funguje a opravdu se věci výrazně zlepšily, především ohledně matchmakeru, skupin, rychlosti vyhledávání zápasů a tajemstvím zahaleného magického ELO.

Překlad Patch logu.

Vítejte Mechwarrioři!

Jsem potěšen, že Vám mohu dnes představit nejstabilnější a nejdynamičtější matchmaking. Tento nový systém nezlepšuje jen celkové čekací doby na hráče, ale zároveň umožňuje nastavovat zásadní proměnné za běhu a poskytuje mnohem detailnější nástroj pro monitorování chování matchmakeru. Více informací a technické „vychytávky“ v tomto systému brzy najdete v sekci Command Chair na fóru.  Celkově vzato, pro hráče to znamená kratší čekací doby na hru, vyváženější hry a znovuuvedení možnosti hrát ve skupinách o velikosti 5-10 hráčů.

Kasání se a děkování hráčům v public testech a za trpělivost ostatních.

Dále v tomto update uvádíme několik změn při hře. Poškození z pádu je nyní založeno na délce pádu, váze mecha a stavu struktury nohou vašeho mecha. Níže budou uvedeny příklady výpočtu poškození. Dále uvádíme Clan Targeting Computers a IS Command Console.

A to není všechno! (edit: řekl Horst) Dále jsme provedli úpravy mimoherního UI a poladili některé zbraně.

Zákonitosti nového matchmakeru:

Nový matchmaker je designován tak, aby poskytoval zábavné, vybalancované hry nejrychleji jak je to možné. Docílí toho tak, že staví tým na základě 3 mechů z jedné váhové kategorie a přiměřeného ELO (edit: ELOOO!!) hodnocení jednotlivých týmů.

Sólo hráči: jsou zařazovány do fronty s ostatními sólo hráči a skupinami 2-4. V jejich hře tedy budou jen sólo hráči + jedna skupina 2-4 hráčů na každé straně.

Skupiny 2-4: jsou zařazovány proti sólo hráčů (vždy jen jedna skupina 2-4 hráčů na každé straně) nebo proti dalším skupinám. Pokud jsou zařazeny do fronty se skupinami, budou hrát jen s dalšíma skupinama (ať již 2-4 nebo 5-10 nebo 12).

Skupiny 5-10 a 12: větší skupiny jsou zařazování pouze do hledání dalších skupin. Skupiny musí splňovat 3/3/3/3 (váhový limit). Uživatelské rozhraní (UI) je tomu přizpůsobeno tak, že u sestavování skupin je již vidět, jaké váhové kategorie jsou ve vaší skupině obsazeny a v jakém počtu.

Sólo hráči jsou upřednostňováni pro sólo hry, skupiny 2 až 12 jsou upřednostňovány pro skupinové hry.

Matchmaker se bude snažit hledat protihráče pro výše uvedené optimum a po nějakém čase vyhledávání začne zmírňovat požadavky na ELO a váhu. V každém případě by měl matchmaker nakonec sestavit hru.

Zákonitosti přes které matchmakeru nejede vlak:

Sólista nebude nikdy vhozen do hry se skupinou 5ti a více hráčů.
Sólista nikdy nebude vhozen do hry, kde je více jak jedna skupina (2-4) hráčů na jeden tým.
Oba týmy musí mít stejný mix light / medium / heavy / assault mechů pro spuštění hry.
Oba týmy musí být plné.
Tohle trochu nechápu, to je snad jasný, ne? : Skupina 11ti nebude nikdy umožněno zařazení do vyhledávání a matchmaker odmítne požadavek.
Tým musí splňovat pravidlo 3/3/3/3.

A tímto jsem přestal  překládat patchlog. Už jen ve zkratkách některé další změny.

Úpravy UI, především řazení. Sociální (?) tlačítko má dvě záložky, takže se Vám pozvánka do skupiny již neobjeví  nad seznamem přátel, ale v druhé záložce. Tlačítko ECS(escape vy trollové) standardně funguje jako tlačítko zpět.

Poškození z pádu:

Mech musí být alespoň jednu sekundu v letu. Jeho rychlost pádu musí být 30 a více ft/s (stop za sekundu/ 9,144 metru za sekundu).
Light ‘Mechs = (Internal Structure Health * 1.9) * 0.04
Medium ‘Mechs = (Internal Structure Health * 1.9) * 0.03
Heavy ‘Mechs = (Internal Structure Health * 1.9) * 0.035
Assault ‘Mechs = (Internal Structure Health * 1.9) * 0.04

Příklad: Spider-5K

Interní struktura spiderovy nohy je 14,7 HP (u lightů je to 2* dle stolní hry *1,05). 2*7*1,05
Pokud tedy Spider dopadne rychlostí 30ft/s, poškození jeho nohou bude za 1,12 HP.

Nad určitou rychlost pádu která se mění v závislosti na váhové kategorii mecha se poškození navyšuje.
30ft/s (9.144 m/s) – Minimum speed of all ‘Mechs to take fall damage.
38ft/s (11.582 m/s) – Speed at which fall damage ramps up for Light Mechs.
35ft/s (10.668 m/s) – Speed at which fall damage ramps up for Medium Mechs.
35ft/s (10.668 m/s) – Speed at which fall damage ramps up for Heavy Mechs.
33ft/s (10.058 m/s) – Speed at which fall damage ramps up for Assault Mechs.

Pokud to chápu dobře, tak s Medium mechem při rychlosti pádu do 70ft/s dostanete poškození za dvojnásobek, 105ft/s trojnásobek atd…
Rychlost pádu je zobrazena v pravém rohu směrového ukazatele umístěného uprostřed nahoře.

Plošné, až na tvě kulervoucí vyjímky,  zlepšení klanových zbraní (edit: To jsem vážně nečekal! – irony alert, irony alert!):

Clan LRM launchers heat scales set to 3.1 up from 2.8
Clan LB2 spread set to 0.45, down from 1.3
Clan LB5 spread to 0.85, down from 1.3
Clan LB2, AC2, UAC2 and IS AC2 cooldown set to 0.72 down from 0.8
Clan ER Small Laser damage reduced from 5.0 to 4.0 (vyjímka)
Clan ER Small Laser range increased from 180m/360m to 200m/400m
Clan Small Pulse Laser damage increased from 3.4 to 4.4
Clan Medium Pulse Laser damage increase from 7.0 to 7.4
Clan Medium Pulse Laser heat increased from 5.0 to 5.5 (vyjímka)
Clan Medium Pulse Laser duration reduced from 1.1 to 0.9
Clan SRM/2 and SRM/6 impulse value reduced from 0.192 to 0.11

Úprava přibližování:

V podstatě se nic nezměnilo, jen to píše míru přiblížení podle skutečnosti. Předtím ty čísla patrně někdo střelil od boku.

Targeting Computer (dále TC) a IS Command Console (dále CC):

Klanové TC plošně zlepšuje tyto vlastnosti mecha:

ZOOM, dosah senzorů, zkracuje čas na získání informací o nepřátelském mechovi, zvyšuje rychlost projektilu balistických zbraní, dosah paprskových(nevím proč použili toto slovo) zbraní (tedy i TAGu???) a v poslední řadě zvyšuje pravděpodobnost způsobení kritického zásahu jak projektilovou tak „paprskovou“ zbraní.

Jsou různé typy těchto TC v podstatě jen rozděleny váhou a účinností. TC MK I(římská 1) je lehčí, ale má menší bonusy než TC MK V(římská 5).

Inner Sphere CC :

Pozitivně ovlivňuje zoom, dosah senzorů a rychlost přečtení nepřátelského mecha.

V porovnání je IS CC na úrovni klanového MK V s menší rychlostí čtení nepřítele a bez bonusů zbraním. Váží ale méně (IS3t vs 5t), zabírá jediný slot (klanový jich zabírá 5!). IS CC jde vložit ale jen do hlavy.

P.S.: 4.-6.7. se udál MYTH sraz MMO hráčů, kde zhruba polovina zúčastněných byli hráči MWO. Bohužel jsem se nezůčastnil, ale pokud se dostanu k nějakým šťavnatějším fotkám, podělím se o ně v galerii.

6 Odpovědí k Nový patch. Nová naděje!

  1. Kitane says:

    No a taky se ve hre objevily Clan mechy (detail, snadno prehlednutelny)

    Matchmaker ma jedinou dobrou vlastnost = podstatne kratsi hledani zapasu.

    Solo fronta je ultimatni derp hriste, rozsah ela v tymech je tak obrovsky, ze se da skoro ignorovat.
    Group fronta je zapovezena svatecnim hracum a novackum, ktere bych treba chtel pozvat do hry a nechat je seznamit se s hrou jinym zpusobem nez jako cvicny cil pro tryhardy. Nyni zbyva jen private match pro vysvetleni zakladu a pak predhozeni zralokum.

    Takze udelali radost veteranum a zhorsili uz tak mizernou kvalitu zivota zacinajicim a casual hracum.

    No a posledni akce kolem JJ nerfu jsou taky pekna tragedie. Kdyz jsem predtim zertoval, ze se to poptarteru skoro nedotkne a schytaji to vsichni ostatni, tak jsem trochu doufal, ze zustane u vtipu.

    Ale vysledek je, ze fall damage je prusvih a novy heat system pro jumpjety, co vyjde v utery, opet nic neresi a zbytecne nerfuje brawlery.

    • TulakCZ says:

      No a taky se ve hre objevily Clan mechy (detail, snadno prehlednutelny)

      -myslím že Slayer psal o “tomto” patchi, clan mechové už tu nějaký pátek běhají a s tímto patchem nepřibyl myslím ani jeden

  2. erik says:

    fall dmg sa da lahucko obist(potreba aspon minimalneho skilu)
    rozmanitost hracov ci v solo alebo v grupe zavysi vysostne od strategie, potom dokazu dokonca aj ty slabsi dost nastrielat.

  3. Voodoocz says:

    Jen detail, který jsem teď četl na NGNG foru. Podle všeho jsou do solo fronty (alias PUGu) řazeni jen solo hráči, jakákoliv skupina jde automaticky do skupinové fronty. Takže trochu změna oproti patch notes.

  4. cursed says:

    Tento clanek je samozrejme k patchy z 1.7.2014. Rikal jsem si zw bych to tam mohl dopsat, ale nemam cas ani na to. Tak jen pro ujasneni. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>