Catapult

CPLT-A1

AKTUALIZOVANO na Patch Number: 1.2.223

Catapult  byl navržen jako těžký ofensivně orientovaný mech určený do druhé linie k nepřímé palebné podpoře prvního sledu. Jeho první varianta CPLT-A1 byla vyzbrojena 2xLRM15, bez dalších zbraní na vlastní obranu. Na druhou stranu množství munice bylo impozantní.

V MWO jsou zatím zastoupeny jen tyto čtyři modely z mnoha.

Catapult (65) Left Arm Left Torso Center Right Torso Right Arm JJ Hardpoints
CPLT-A1 3 M (15) 1 AMS 3 M (15) 4 6 M
CPLT-C1 1 M (15) 1 E 2 E 1 AMS 1 E 1 M (15) 4
4 E 2 M
CPLT-C4 2 M (20) 2 E 1 AMS 2 M (20) 4
2 E 4 M
CPLT-K2 1 E 1 E 1 B 1 AMS 1 E 1 B 1 E  0
4 E 2 B

Dobré je, že hratelné jsou všechny a dokonce umožňují naprosto různé herní taktiky. A1, C1 a C4 mají společnou slabinu v raketách uložených ve velkých “rukou” vypadajících jako krabice, které jde relativně snadno odstřelit. Z jiného úhlu pohledu je to výhoda, zničení vám nepoškodí motor a současně jsou vysoko, což  znamená možnost střílet z částečného krytu.

CPLT-K2 -Je radikální změna konceptu Catapultu, kdy House Kurita odstaranil  LRM-15, tedy celé boční raketomety a nahradil je dvojicí PCC, což umožnilo katapultu stát se součástí přímé palebné podpory a bez omezení zásobou munice hrát mnohem aktivnější roli na bojišti. Dva kulomety byly určeny k odrážení pěchoty (kdy už bude i ta pěchota?). Dva střední lasery se hodí pro obranu před lehkými mechy a ničení slabě obrněné techniky ( a ta bude …. hned jak ji přidají).

Teď se podíváme, jak se dá postavit několik zajímavých konfigurací. Nejprve, ale jedna poznámka catapult je určený k podpoře, proto se vždy snažte pohybovat se skupinou zaměřovat to, na co střílí většina nebo alespoň nějaký asault. Není moc snadnějších cílů než LRM boat osamocený někde daleko od skupiny, pak máte dvě možnosti ukončit to rychle ideálně na kabinu a bude salvage bonus, nebo ho rozebrat postupně a budou exp. poškození a ničení komponentů ;) .

CPLT-A1

CPLT-A1

LRM boat
v základu dostanete motor STD 260, 2xLRM15 a 4×180 raket, tady je nutná okamžitá změna na 6xLRM5 a můžete přidat rakety, nebo armor.
POZOR pokud dáte např. 4xLRM20 odpálí se postupně 2×15, 2×15, 1×10 raket stále máte jen 15trubek.
Radikálnější změna nějaký velký XL, kdy dostanete větší rychlost a obratnost a nepoměrně víc munice. Jen pro představu, co udělá tuna munice 180 raket x 0.7 poškození x 0.3 průměrná přesnost =  cca 40…
Vhodné moduly jsou
SENSOR RANGE,
TARGET DECAY
vylepšení
Heatsinks     Double jednoznačně ano, vylepší to chladiče v motoru a nic to nebere.
Guidance     Artemis IV asi ano, pokud na cíl vidíte je to rychleji zaměřené a letí přesněji no a poškození, které dostanete, při výbuchu vaší munice není 0,7, ale 1,8 na raketu.
Structure    Endo-Steel ano vyměníte volné sloty za tuny na další munici
Armor   Standard hodilo by se, ale nebudou sloty

Jak hrát?
stojíte tak 200m vzadu, nebo se držíte nějakého asaulta a snažíte se podporovat.
Důležité je pod 180m nedělají NIC nad 1000m nedělají NIC, pokud nedržíte zaměření, letí na poslední známou polohu tj. většinou do země.
Střílet na statický terč lze i bez zaměření, dáte na něj křížek a vystřelíte, nedostane žádné varování. Profesionál ještě ve vhodnou dobu zaměří a závěrečná část letu je řízená, ale varování pro cíl přijde pozdě.
Další možnost je podobná rakety nad střelíte do cílové oblasti a ve vhodnou dobu zaměříte a závěrečná část letu je řízená, ale varování pro cíl přijde pozdě. No, bez praxe je hodíte někam do nebe nebo na zem.

 

SRM boat
XL300, ANTI-MISSILE SYSTEM, 6xSRM 6
XL nebo STD bez rychlosti je po vás, tak co řešit
Jen pro představu, co udělá tuna munice 100 raket x 1,5 poškození x 0,5 průměrná přesnost =  cca 75, jednou ranou max 6x6x1,x5=54, reálně tak 30.

Vhodné moduly jsou
TARGET INFO GATHERING
vylepšení
Heatsinks     Double jednoznačně ano, vylepší to chladiče v motoru a nic to nebere.
Guidance     Artemis IV asi ano, letí přesněji skoro na 150m bez tak na 70m no a poškození, které dostanete, při výbuchu vaší munice není 1,5, ale 2,5  na raketu..
Structure    Endo-Steel ano vyměníte volné sloty za tuny na další munici.
Armor   Standard hodilo by se, ale nebudou sloty.

Jak hrát?
Nejdete jako první. Snažíte se napadat velké mechy, co mají jinou práci na co nejkratší vzdálenost.

STREAK cat

XL300, ANTI-MISSILE SYSTEM, 6xSTREAK SRM 2, BEAGLE ACTIVE PROBE pro lepší zaměření
XL nebo STD bez rychlosti je po vás, tak co řešit.
Jen pro představu, co udělá tuna munice 100 raket x 1,5 poškození x 0,5 průměrná přesnost =  cca 75, jednou ranou max 6x6x1,x5=54, reálně tak 30.

Vhodné moduly jsou
TARGET INFO GATHERING

vylepšení
Heatsinks     Double jednoznačně ano, vylepší to chladiče v motoru a nic to nebere.
Guidance     Artemis IV asi ano, letí přesněji skoro na 150m bez tak na 70m no a poškození, které dostanete, při výbuchu vaší munice není 1,5, ale 2,5  na raketu.
Structure    Endo-Steel ano vyměníte volné sloty za tuny na další munici.
Armor   Standard hodilo by se, ale nebudou sloty.

Jak hrát?
Nejdete jako první. Snažíte se napadat velké mechy, co mají jinou práci na co nejkratší vzdálenost. Druhá možnost lovíte malé a střední bez ECM nebo se zarušeným ECM, BAP by to měl v nejbližší době umět.

CPLT-C4

CPLT-C4

velmi dobré vylepšení, máte o dva raketové sloty méně, ale místo 15 mají 20 trubek. Navíc máte dva energetické sloty v trupu.

LRM boat
v základu dostanete motor STD 260, 2xLRM20 a 4×180 raket a 2xSLas, tady je nutná okamžitá změna na 4xLRM10, tím získáte možnost střílet po skupinách, když někoho jen obtěžujete nebo střílet salvu po ne 2×20, ale 4×10 což je rychlejší.
Výměna motoru na velký XL a struktury umožní přidat rakety a armor. Místo jednoho laseru přijde TAG pro lepší zaměření a místo druhého asi MLas nebo MPLas.

SRM boat
to samé jako u A1 jen přidejte 2x MLas nebo MPLas.

STREAK cat
to samé jako u A1 jen přidejte 2x MLas nebo MPLas.

CPLT-C1

CPLT-C1

tak tady máme další dva raketové sloty pryč, zůstal jen jeden na každé straně a má jen 15 trubek. Navíc je jeden energetický v každém boku, celkem tedy 4 energetické. To dává široké možnosti.

LRM boat
3 MLas + 2 LRM20-Artemis + TAG

Jak hrát?
Jako každý jiný LRM boat.

SNIPER
2 ERPPC 2 LRM15 +TAG

Jak hrát?
Jako každý jiný LRM boat, navíc můžete odstřelovat na dálku, stále hlídat teplo.

Varianty s velkým laserem – výhoda pro začátečníky laser se častěji trefí.

3x LLas + 2xLRM10

Jak hrát?
Jako každý jiný LRM boat, navíc můžete odstřelovat na dálku, stále hlídat teplo. V pozdější části hry musíte dopředu, nejlépe ve skupině.

3 LLas + 2 SRM6
3x LLas + 2 SSRM2

Jak hrát?
Na začátku používat lasery, rakety až později, nebo v sebe obraně.

vylepšení

Heatsinks     Double jednoznačně ano, vylepší to chladiče v motoru a nic to nebere.
Guidance     Artemis IV asi ano
Structure    Endo-Steel ano vyměníte volné sloty za tuny na další munici
Armor   Standard hodilo by se, ale nebudou sloty
XL motor bez rychlosti je po vás.

CPLT-K2

CPLT-K2

tady zapomeňte na rakety, tohle je mech pro pořádné chlapy ten už nebude jen za kopečkem. Je tu spousta zajímavých možností. V základu dostanete 2x PCC, 2xMLas, 2xkulomet

Gauss cat
vylepšený o 4 medium lasery
2xGauss + 4x MLas + XL nehřeje to, střílí to do dálky 30 dmg pod 30m je to už 50dmg

Jak hrát?
Nejdete jako první. Snažíte se napadat velké mechy na dálku. V další fázi hry se snažte držet ve skupině a přesně mířit.

Bomb cat
vylepšený o 4 medium lasery
2xAC20 + 4MLas + STD hřeje to, dostřel tak 300m, ale 60 dmg jednou ranou.

Jak hrát?
Nejdete jako první. Snažíte se držet v krytu váš čas přijde. V další fázi hry se snažte držet ve skupině a přesně mířit. No a hlídat teplotu.
Energetický sniper
2x ERPPC, 2x MLas,  1x AC2 obrovský dostřel, ale hřeje.
úpravou je vyhodit AC2 možná i MLas a přidat chladiče.

Jak hrát?
Nejdete jako první. Snažíte se napadat velké mechy, klidně i na 1km, AC2 i na 2km moc to nedělá, ale ruší. Netlačte se do předu a hlídat teplotu.

vylepšení pro K2

Heatsinks     Double jednoznačně ano, vylepší to chladiče v motoru a nic to nebere.
Structure    Endo-Steel ano vyměníte volné sloty za tuny na další munici/chladiče
Armor   Standard hodilo by se, ale nebudou sloty
XL motor bez rychlosti je po vás, ale AC20 musí mít STD

pro Gauss, AC2, ERPPC se rozhodně hodí

ADVANCED ZOOM

 

******************************************************

Patch Number: 1.2.223

Change Log 
Weapon Tuning

LRMs

    - Speed 120 (up from 100)
    - Damage 0.9 (up from 0.7)
AMS

    - Damage per bullet 3.5 (up from 2.0)

NARC

    - Range 450 (up from 270)
    - Duration 30 sec (up from 20 sec)
    - Ammo per ton 12 (up from 6)
Beagle Active Probe

    - Now counters ECM within 150m.
    - BAP will only counter 1 enemy ECM 'Mech within its range
    - A Mech that equips both ECM and BAP will only receive the sensor range bonus and the ability to detect powered down Mechs from BAP. Other BAP features gets overridden by the active ECM.

 

LRM and SRM flight paths have been re-engineered.  Missiles now fall in a manner that aligns with our vision of their operation.

    - Streak SRM flight paths remain the same

The bonuses from TAG, Narc, and Artemis to gain and lose a missile lock have been corrected and now properly stack together.

    - TAG decreases the time it takes to get a lock to 50% of the normal time, and increases the time it takes to lose a lock to 150% of the normal time.
    - Narc decreases the time it takes to get a lock to 75% of the normal time, and increases the time it takes to lose a lock to 125% of the normal time.
    - Artemis decreases the time it takes to get a lock to 50% of the normal time size when the Mech has line of sight to its target.
        - Known Issue: Artemis equipped Mechs will always receive these bonuses, even without line of sight.
    - Bonuses from TAG stack with those from Narc or Artemis, but an Artemis equipped Mech receives no bonuses from Narc Beacons
        - e.g. TAG and Narc together reduce the time to achieve a missile lock to 37.5% of the normal time (50% of 75%).

TAG, Narc, and Artemis now reduce the size of the overall size and spread of the missile formations.

    - TAG reduces the spread of missile formations to 75% of their normal size.
    - Narc reduces the spread of missile formations to 75% of their normal size.
    - Artemis reduces the spread of missile formations to 67% of their normal size when the Mech has line of sight to its target.
    - Bonuses from TAG stack with those from Narc or Artemis, but an Artemis equipped Mech receives no bonuses from Narc Beacons.
        - e.g. TAG and Narc together reduce the spread of missile formations to 56.3% of the normal size (75% of 75%).
        - Known Issue: Mechs with Artemis will currently receive the spread reduction bonus from Narc beacons.

 

15 Odpovědí k Catapult

  1. L3golas says:

    Ahoj.

    Moc pěkný článek.

    Akorát si nemyslím, že je to úplně pravda s těmi artemis SRM.
    Myslím tedy to, že SRM s artemis dávají 2,5 dmg/raketa.

    Udělal jsem pár testů…

    Metoda byla taková, že jsem střílel ze 3x SRM6 v testing ground stále na stejné cíle.

    1. cíl – Cataphract na 100m z levé strany, kolečko na kloub ruky
    2. cíl – Atlas z 50m, kolečko na střed CT

    3x SRM6
    Atlas padá na ALFA STRIKE.
    4 4 4 4 4
    Cataphract
    8 7 6 6 7

    3x SRM6+artemis
    Atlas
    4 4 4 4 4
    Cataphract
    7 6 6 6 7

    Nějaká statistická odchylka tady je ale myslím si, že neodpovídá 66% nárustu DMG jak říká smurfy.

    Testovat ještě LRM se mi už teda ale nechce. :)

    Takže kde je pravda těžko říct ale myslím, že kdyby tomu tak skutečně bylo, tak by nevymizely SRM6+artemis Cataputly A1 uplně.

  2. pedy007 says:

    Hodnoty jsou z http://mwo.smurfy-net.de/#ammo_types , kde je bere přímo ze souborů hry. Nikde už nepopisuje jak se to počítá, na foru je o tom několik stránek, ale autoři mlčí. Takže já používám K2, až do další změny.

  3. Kitane says:

    1) Artemis nema vliv na damage raket, pouze na cas nutny k zamereni a trasu raket. Smurfy nema plne aktualizovana data po nerfu.
    2) Testing Grounds jsou naprosto k nicemu, pokud jde o damage raket, rakety tam delaji cca 2x takovy damage jako ve hre.
    3) LRM rakety, ktere byly vystrelene bez platneho locku, dokonci svoji trasu letu a budou ignorovat pozdne zamerene cile. Umi obnovit sve navadeni jen na cil, ktery byl zamereny v momente vystrelu.

  4. JudgeDeathCZ says:

    LRM ani SRM nemají zvýšený dmg z Artemis.Jen mají užší rozptyl což se na dmg ukáže ale ne o tolik.

  5. Michgod says:

    proc je tak vyhodny mit TARGET INFO GATHERING ?

  6. pedy007 says:

    O 1/4 zkrátí dobu, za kterou dostaneš podrobnosti o zaměřeném mechu. Dřív než on víš kam mířit, na co dát bacha …

  7. Michgod says:

    Tak to sem to pochopil dobre ale pak nechapu k cemu je to tak uzitecny u srm boat? S tim se sotva da mirit na jednotlivy casti.

  8. Michgod says:

    jinak artemis je zamerovaci pocitac takze by vice raket melo zasahnout cil tudiz zpusobit vetsi dmg ale aby jedna raketa mela vetsi dmg pro to neni duvod

  9. Jimmy says:

    No mě chybý catapult s rukama :D asi se to potom jmenuje jinak… ale tu klasiku z těch starých videí kde je tenhle klasickej catapult s raketama nahoře a lasery v rukách :) )

  10. pedy007 says:

    **************************************************************
    Upřesněno:
    Artemis IV nemění poškození cíle, ale poškození, které dostanete, při výbuchu vaší munice není 1,5, ale 2,5 na raketu.
    **************************************************************

  11. Aton says:

    Hraji CPLT-K2 … je to nářez … jedu 4x LRG PULSE LASER … jediná nevýhoda CPLT je že jak střílejí na central torso … často daji head shot … fakt trefit se u CPLT na HEAD je snad nejlehčí ze všech mechu …

    • Jimmy says:

      No je to jeho výhoda i nevýhoda, díky tomu je to mech kde se vyplatí XL, a to u větších tonáží není tak častý. Ještě je dobrej s 2x Gaus nebo AC10 :)

      • NaAcCZ says:

        Ja mel na CPLT-K2 4xmedium laser a AC/20 a smrt protivnika byla jista. Hlavne ty male rychle potvory se tim dobre likvidovaly…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>